سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
نشریه ی فرصت
پنج شنبه 90 اسفند 11 :: 1:0 صبح ::  نویسنده : شهاب

پاسخ حاج آقای ماندگاری د پاسخ به سوال جوانی که خدا حاجتم را نمیدهد و دوستم نداردو اینجور چیزا :من از این برادر یا خواهر بزرگوار میخواهم بگویم که صبرشان خیلی کم است.هزار و چند سال است که آقامون امام زمان از خدا طلب میکند که خدا فرجشان را برساند نه تنها ایشان بلکه همه عالم فرج منجی را میخواهند.هر کس گرفتار است‌?درد دارد?بهش ظلم شده است.چه مسلمان چه غیر مسلمان باز با زبان بی زبانی میگویند خدایا منجی را برسان.ما یک بار از کلمات امام زمان نشنیده ایم که بگویند حالا که حاجت منو نمیدی پس من را دوست نداری این عزیز بزرگوار چندین دهه است که دعا میکنند.حضرت یعقوب چهل سال اشک ریخت و حاجتش این بود که خدایا من میدونم که یوسف من زنده است چرا به من نمیرسانی!چون حضرت یعقوب قرار است یک امتیاز بگیرد و همچنین حضرت یوسف.بعد از چهل سال امتحان و سختی خدا یوسف رو به یعقوب رساند.در ضمن یک بزرگوار و عزیز دیگری است که میخواهم ایشان را معرفی کنم د.ست دارم خوب توجه کنید:یک بانویی را سراغ دارم که کنار بستر مادرش نشست هر چه دعا کرد برای شفای مادرش?مادرش بهبود نیافت.مجبور شد ینمه شب دنبال جنازه مادر عزیزش اشک بریزد?همین خانم حدود 30?20 سال بعد همه عمرش پدرش بود کنار بستر پدرش نشست که فرق سرش شکافته شده بود هر چی دعا کرد پدر عزیزش هم خوب نشد.این خانم پس از سال کنار بستر برادش نشست و تشت پر از خون را دید و هر چی دعاکرد برادرش هم خوب نشدو رفت پیش پدر و مادر عزیزش.همین خانم کنار خیمه تکیه داده بود سر به چوب خیمه گذاشته بود وقتی امام حسین?داداش قشنگ و عزیزش رفت به میدان جنگ و این خانم هی دعا کرد که داداش عزیزش برگردد ولی برنگشت?ذوالجناح با زین و کاکول خونین برگشت.همین خانم تو سختی های کوفه و شام خیلی تقاضا از خدا داشت هی دعا کرد ظاهرا برآورده نشد.اما یکبار نگفت خدا منو دوستم نداره حتی وقتی بعضی ها خواستند نمک رو زخم ایشان بپاشند?گفتند دیدی خدا با تو و خانواده ات چیکار کرد تو خیلی سنگ خدا رو به سینه میزدی فرمود:«ما رأیت الّا جمیلا» (من از خدا جز زیبایی ندیدم) شما ها فکرتان به این نمیرسد من دارم پاداشی هایی که خدا قرار است برای صبرم به من بدهد چون قرار است همه چیز تو این دنیا امتحان شود?دادن یک نعمت امتحان است?گرفتن نعمت نیز امتحان است و ندادن آن هم امتحان است.

این عزیز بزرگوار باید بداند که این دنیا مدرسه است?خوابگاه نیست که بگوید خدایا چرا تخت ندارد?میز نهار خوری نیست که بگوید غذای من ناقص است و غذای دیگری کامل است من خودم چند وقت پیش به سراغ یه بچه یتیم رفتم که گفت یک هفته است که نان و نمک برای وعده های غذایی میخورم آیا کسی خود را جای این بنده بگذارد میتواند تحمل کند.این دنیا مدرسه است که اول و آخر مدرسه امتحان است ولی امتحان ها یکی با دیگری فرق دارد یکی امتحان پایه اول دارد دیگری پایه دوم و... . باید همه امتحان شوند و تا امتحان نشوند هیچی به آنها داده نمیشود.

توی امتحان مردم سه دسته هستند:1-دسته ای که خدا را محاکمه میکنند:خدایا چرا اینجوری شد 2-یک عده صبر و استقامت میکندد 3-عده ای هم شکر میکنم همانطور که در زیارت عاشورا میخوانیم:اللهمّ لک الحمد و حمد الشاکرین.

من حس میکنم این عزیز بزرگوار باید یک سوال دیگر بکند:نگوید خدا منو دوستم نداره?بگوید علامتی که دوستم دارد چی است از کجا بفهمم که خدا منو دوستم داره یا نداره?چون خدا میگوید:اگر بنده های من بدانند من چقدر دوستشون دارم از شوق می میرند چون خالق است?اقتضای خالقی و ارحم الراحمین است مانند رابطه پدر و مادر به فرزند.خداوند همه عالم رو برای انسان خلق کرده است برای مثال در قرآن کریم میفرماید:خَلَقَ لَکُم?جَعَلَ لَکُم?سَخَّرَ لَکُم? آیا میشود پدری همه امکانات را برای رشد بچه اش فراهم کند و فرزند بگوید منو دوستم نداری؟ خدا میگوید اگر تو را دوست نداشتم آسمان و زمین را برای تو فراهم نمیکردم حدود پنجاه و هفت آیه است که خدا میگوید همه جهان را برای تو خلق کرده ام.آیا میشود کسی?کسی رو دوست نداشته باشه ولی این همه امکانات بدهد؟!




موضوع مطلب : ادعونی استجب لکم

پیوندها
لوگو
هیئت عاشقان ثار الله علوم پزشکی تبریز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 3
  • بازدید دیروز: 8
  • کل بازدیدها: 170760