سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
نشریه ی فرصت
سه شنبه 90 دی 27 :: 10:34 عصر ::  نویسنده : میلاد

بخش فارسی رسانه دولتی انگلیس در گزارشی طولانی رازهای ترور داشمندان هسته‌ای ایران را در لفافه که بسیار عیان و واضح بیان کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، این گزارش که با عنوان "ریشه یابی ترورهای هسته ای" در سایت فارسی زبان بی‌بی‌سی قابل دسترسی است فرضیه های گوناگون در خصوص عامل ترورهای پیاپی در تهران را بررسی کرده است و نتیجه جالبی گرفته است: "برخی شواهد وجود دارند که فرضیه دخالت داشتن دولت اسرائیل در این ترورها را قوت می بخشد. نخست اظهار نظر مقامات ارشد امنیتی این کشور مبنی بر ضرورت هدف قرار دادن دانشمندان هسته ای ایران است. سوابق اسرائیل در ترور کارشناسان هسته ای عراق گمانه دیگر است. دولت اسرائیل پرونده بلند بالایی از عملیات های تروریستی بر علیه دشمنان خود دارد و از این رو از سوی برخی گروه ها "دولت تروریست" لقب گرفته است."
در ادامه این سایت خبری انگلیسی می‌نویسد: "نشریه سیاست خارجی آمریکا اخیرا گزارش داد که مدارک سازمان سیا نشان می دهد که ماموران موساد در استخدام نیرو های عملیاتی در جند الله برای اقدامات تروریستی خود را به عنوان ماموران اطلاعاتی آمریکا معرفی کرده اند. در موضعی دیگر نشریه فیگارو به نقل از یک مقام امنیتی در بغداد مدعی شد که اسرائیل در کردستان عراق مرکزی برای استخدام و آموزش ناراضیان کرد برای عملیات تروریستی در خاک ایران دایر کرده است. مقامات اقلیم خودمختار کردستان عراق این ادعا را رد کرده اند. اما برخی گزارش های تایید نشده وجود دارند که وجود رابطه و همکاری اطلاعاتی و نظامی بین موساد و پژاک را مطرح ساخته اند."
رسانه دولتی انگلیسی دولت امریکا و انگلیس را که ترورها را محکوم کرده اند را نیز مورد سوظن می داند و می نویسد: اما علی رغم این موضع دولت ها، افراد و جریاناتی در این کشور ها هستند که به صورت صریح و یا تلویحی خواستار گنجانده شدن ترور نیروهای فعال در برنامه هسته ای و فرماندهان سپاه شده اند.
بی‌بی‌سی فارسی نوشته است: به عنوان مثال جان ساورز رئیس سرویس اطلاعات خارجی بریتانیا یک سال و نیم قبل مدعی در دستور کار قرار گرفتن اقدامات امنیتی بر علیه برنامه هسته ای ایران شد. همچنین ژنرال بازنشسته جک کین در جلسه کمیته امنیت داخلی کنگره آمریکا ترور فرماندهان سپاه را به عنوان یکی از گزینه های لازم برای حفظ امنیت آمریکا و بدیلی برای جنگ مطرح ساخت. اخیرا نیز ریک سنتروم کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ترور احمدی روشن را عملی تحسین‌برانگیز و فوق‌العاده بر شمرد و به دانشمندان هسته‌ای ایران، روسیه و کره‌شمالی هشدار داد که امنیت نخواهند داشت.
این سایت در ادامه تاکید کرده است: اگر چه دولت آمریکا ترور بن لادن و العولقی را در چهارچوب قانون جنگ توجیه کرد اما از زاویه ای دیگر این اقدامات نشانگر سمتگیری این دولت به استفاده علنی از ترور در مواقع ضروری است. بنابراین به نظر می رسد توجه برخی از مخالفان خارجی برنامه هسته ای ایران به ترور نیرو های دخیل در پروژه های اتمی ایران رو به افزایش است. بر مبنای قرائن موجود می توان نتیجه گرفت که غرب به موازات تشدید تحریم ها در این حوزه ها فعال است و اسرائیل ترجیح می دهد در بخش های سخت افزاری جنگ اطلاعاتی (کاورت اکشن) عمل نماید.
بی‌بی‌سی در بخشی از این گزارش تاکید می کند که مواضع و سوابق مصطفی احمدی روشن نشان می دهد که از شیفتگان دو آتشه آقای خامنه ای و از اعضای فعال بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، در دوره ای بوده است که این تشکل شبه نظامی با محوریت مهرداد بذرباش به نحو چشمگیری به سمت برخوردهای خشونت آمیز تغییر موضع داد .



موضوع مطلب : بی بی سی و شهید احمدی

پیوندها
لوگو
هیئت عاشقان ثار الله علوم پزشکی تبریز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 33
  • بازدید دیروز: 14
  • کل بازدیدها: 170952