سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
نشریه ی فرصت
یکشنبه 90 آبان 8 :: 8:14 عصر ::  نویسنده : مهدی



موضوع ارتباطات دختر و پسر در دهه اخیر چالش‌های ذهنی زیادی را برای دست اندرکاران و مسئولین امر و روان شناسان و جامعه شناسان به وجود آورده است . از طرفی میل و گرایش به جنس مخالف در جوانان وجود دارد و از طرفی باید شیوه‌های مدیریت و کنترل آن به جوانان آموخته شود تا از آسیب‌های این روابط در امان باشند .

دکتر مصطفی اقلیما رئیس سازمان مددکاری اجتماعی ایران و آسیب شناس طی جلسه ای قبول زحمت فرمودند و به سئوالات ما در خصوص آسیب‌های اجتماعی این نوع ارتباطات پاسخ دادند . با ما همراه باشید .
1- چه عواملی باعث میل به ایجاد روابط با جنس مخالف می‌شود و این اتفاق معمولاً در چه سنینی رخ می‌دهد؟

به طور کلی تمایل به برقراری ارتباط میان زن و مرد یک میل طبیعی و ذاتی است. خداوند زن و مرد را با دو روحیه متفاوت آفرید و در هر کدام احساس نیاز به جنس دیگر را قرار داد. در موضوع ارتباط میان زن و مرد و ازدواج جز مسئله تولید نسل و مسائل جسمانی، مسئله‌ای به نام هم‌زبانی نیز وجود دارد. احساس نیاز به برقراری ارتباط با جنس مخالف، در سنین بلوغ به دلیل فعل و انفعالات شیمیایی بدن و آزاد شدن هورمون‌ها افزایش می‌یابد، اما گرایش روحی به جنس مخالف از کودکی همراه با انسان است. دختر ملایم است و پسر خشن و این تفاوت‌های ذاتی باعث ایجاد گرایش بین این دو می‌شود و این میل هیچ ارتباطی با میل جنسی ندارد. قبح شمردن رابطه میان دختر و پسر به دلیل نگرشی است که این رابطه را تنها در قالب مسائل جنسی تعریف می‌کند و به همین دلیل است که ارتباط میان دختر و پسر بدون وجود محرمیت ناپسند و گناه تلقی می‌شود.
چه عواملی در انفجار میل جنسی و افزایش این روابط موثر است؟

میل جنسی همواره و در تمام ادوار تاریخ وجود داشته است. مسئله این است که پیش از این، دخترها و پسرها به محض رخ دادن واقعه بلوغ، ازدواج می‌کردند، دختران در سنینی 12 تا 15 سال و پسران از 15تا 18 سال. یعنی به مجرد اینکه نیاز جنسی ایجاد می‌شد، ازدواج صورت می‌گرفت و از آنجا که سخت گیری‌های امروز نبود زوج‌ها تا سال‌ها در کنار پدر و مادرهایشان زندگی می‌کردند. اما امروزه به دلیل تغییر ساختارهای اجتماعی دیگر مانند گذشته نیست و سن ازدواج برای دختران و پسران به بالای 30 سال رسیده است. در چنین شرایطی ما با دخترها و پسرهایی روبرو هستیم که فاصله میان بلوغ و ازدواجشان به 15 الی 20 سال رسیده است و نیاز جنسی به ایجاد ارتباط در این افراد گسترش می‌یابد.

99 درصد از دختران برای ازدواج تن به دوستی با پسرها می‌دهند و پسرها هم با اطلاع از این موضوع با وعده ازدواج سعی در ایجاد ارتباط با دختران دارند
نظر شما درباره آمارهایی که چندی پیش از سوی دکتر گلزاری، مبنی بر اینکه 80 درصد از دختران دبیرستانی در ایران با یک پسر دوست هستند و حتی ممکن است ارتباط جنسی هم داشته باشند که خانواده‌ها و مسئولین مدارس از این موضوع بی‌اطلاع هستند، چیست؟

اولاً که این آمار دکتر گلزاری مربوط به شهر تهران بوده است و ربطی به سایر شهرهای کشور ندارد، از سوی دیگر مشکلی که در برخی تحقیق‌های ما وجود دارد، ابهام در پرسش‌های تحقیق است، اینکه سئوالات به گونه‌ای از مصاحبه شونده پرسیده می‌شود که جواب مورد نظر حاصل شود. در این تحقیق هم چنین اتفاقی افتاده است و از دانش آموزان پرسش شده که آیا تا به حال با پسر نامحرم صحبت کرده‌اند؟ دانش آموزان هم پاسخ داده‌اند بله. از چنین پرسش و پاسخی که از اصل اشتباه است نمی‌توان نتیجه درست را انتظار داشت. در ادامه‌ی نتیجه این تحقیق هم آمده است، که بعضی از این دانش آموزان رابطه جنسی هم داشته‌اند، در پاسخ به آقای دکتر گلزاری باید گفت که پسران و دختران زیر 18 سال جز در موارد بسیار نادر، دست به برقراری رابطه جنسی نمی‌زنند. بعضی اوقات برخی می‌خواهند باورها و طرز تلقی خود را بر مردم تحمیل کنند و به کل جامعه تعمیم دهند در حالی که واقعیت چیز دیگری است.


ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

رمز گشایی مجری راز از وال استریت

ما در دوران خاصی زندگی می‌کنیم و باید خدا را شاکر باشیم که در این زمان هستیم و حیات داریم. انتخاب زندگی در این دوران انتخاب ما نبود و خداوند این‌طور مقدر کرده است که در این زمان بتوانیم در این کشور حضور یابیم و در اتفاقی که سر منشأ بسیاری از خیرات است شریک باشیم.
 
وی افزود: نکته اساسی این است که یک نفر در جامعه می‌تواند خیلی مؤثر باشد. کسی که محلی فکر می‌کند بردی نخواهد داشت. باید همت کنیم و بزرگ فکر کنیم و این‌که مقام معظم رهبری فرمود "بصیرت در این جهت چراغ است" بسیار درست است.
 
این کارگردان سینما با بیان این‌که انقلاب اسلامی تأثیر وضعی در جهان داشته است، گفت: من هر دو دوره قبل و بعد از انقلاب را دیده‌ام و هم در ایران و هم آمریکا بوده‌ام. خداوند به من این توفیق را داد که با انقلاب اسلامی بیدار شوم و متوجه اسلام شوم و تبلیغات سوء و منفوری که غرب برای ایران به راه انداخت را از همان اول رصد کنم.
 
وی افزود: چیزهایی که من می‌گویم شهودی و تجربی است و از روی کتاب نیست. آن‌هایی که می‌لغزند کسانی هستند که یادگیری‌های آن‌ها از کتاب بوده است و هیچ تمرینی هم نکرده‌اند.
 
مجری برنامه راز گفت: ما چون شاهد هستیم پیام این انقلاب برای ما شیرین است و وقتی این تحول را که یک تحول واقعی است را می‌بینیم، لذت می‌بریم.

طالب زاده در ادامه افزود: از سال 1979 به قبل، جهان طور دیگری بود. از این تاریخ به بعد جهان به خاطر انقلاب اسلامی تغییر پیدا کرد ضمن این‌که همین تحولات اخیری که با نام "وال استریت" شکل گرفته است مستقیم تأثیر گرفته از تحولاتی است که انقلاب اسلامی در جهان ایجاد کرده است.
 


ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

شنبه 90 آبان 7 :: 9:38 عصر ::  نویسنده : مهدی

 

در دهکده ای کوچک مردی زندگی می کرد که به ابله بودن اشتهار داشت و ابله هم بود . تمام آبادی مسخره اش می کردند . ابلهی تمام عیار بود و مردم کلی با او تفریح می کردند.ولی او از بلاهت خود خسته شد . بنابر این از مرد عاقلی راه چاره را پرسید.
مرد عاقل گفت :مساله ای نیست ! ساده است ? وقتی کسی از کسی تعریف کرد تو انکار کن . اگر کسی ادعا می کند که ” این آدم مقدس است “? فوری بگو ” نه ! خوب می دانم که گناهکار است? ” اگر کسی بگوید ” این کتابی معتبر است “? فوری بگو ” من خوانده و مطالعه کرده ام “? نگران نباش که آن را خوانده یا نخوانده ای? راحت بگو ” مزخرف است !”? اگر کسی بگوید این نقاشی یک اثر هنری بزرگ است ” راحت بگو ” این هم شد هنر؟ چیزی نیست مگر کرباس و رنگ . یک بچه هم می تواند آن را بکشد”. انتقاد کن? انکار کن? دلیل بخواه و پس از هفت روز به دیدنم بیا.
بعد از هفت روز? آبادی به این نتیجه رسید که این شخص نابغه است : ” ما خبر از استعدادهای او نداشتیم و اینکه اودرهر موردی اینقدر نبوغ دارد . نقاشی را نشان او می دهی و او خطاها را به شما نشان می دهد. کتابهای معتبر را نشان او می دهی و او اشتباهات و خطا ها را گوشزد می کند . جه مغز نقاد شگرفی !چه تحلیل گر و نابغه ی بزرگی ! ”
پس از هفت روز پیش مرد عاقل رفت و گفت :دیگر احتیاج به صلاح و مصلحت تو ندارم . تو آدم ابلهی هستی !
تمام آبادی به این آدم فرزانه معتقد بودند و همه می گفتند :” چون نابغه ی ما مدعی است این مرد آدمی است ابله? پس او باید ابله باشد.

 




موضوع مطلب : فرصت اندیشه
پنج شنبه 90 آبان 5 :: 7:38 عصر ::  نویسنده : نادر

بسم الله الرحمن الرحیم

یاد یه جمله خیلی زیبا از دکتر شریعتی افتادم

<<خدایا کمکم کن که هیچ حقیقتی را فدای هیچ مصلحتی نکنم>>

آه...

آری خدایا کمکم کن

آمین...




موضوع مطلب : فرصت اندیشه
<   <<   6   7   8   9   10   
پیوندها
لوگو
هیئت عاشقان ثار الله علوم پزشکی تبریز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 6
  • بازدید دیروز: 15
  • کل بازدیدها: 170994