سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
نشریه ی فرصت
دوشنبه 90 آبان 23 :: 11:46 عصر ::  نویسنده : میلاد

کمتر از یک سال از ورود پیامبر(ص) به مدینه گذشته بود. مهاجرینی که از مکه آمده بودند، وضع زندگی نامناسبی داشتند و همه چیزشان در مکه به غارت رفته بود.
در این موقعیت بود که پیامبر دست به اقدامی زد که وضع مسلمانان را دگرگون کرد. پیامبر میان مهاجرین و انصار عقد اخوت جاری و آن‌ها را با یکدیگر برادر کرد و حقوقی را میان برادران قرار داد.


نقطة عطف این قضیه و نهایت آن، عقد اخوتی است که بین پیامبر اسلام و امیرالمؤمنین، جاری شد و پیامبر از همان جا شأن و شخصیت علی(ع) را برای مسلمانان روشن کرد.

اخوت یعنی چی؟

اخوت به معنای برادری است و عقد اخوت یا صیغة اخوت هم پیوندی است که بین دو نفر بسته می‌شود و برای خودش آدابی دارد.

عقد اخوت می‌تواند دو تا دوست را که هیچ پیوند خونی و فامیلی با هم ندارند تبدیل به دو برادر کند. یعنی حقوقی را بر گردن طرفین بگذارد و یک‌جوری دوستی و رفاقت را ثبت رسمی و دائمی کند تا در سه امر: شفاعت، دعا و زیارت.

اقتضای این برادری شریک ساختن طرف دیگر در دعا، زیارت و شفاعت است یعنی اگر دعا نمود به برادر خویش نیز دعا کند و اگر به زیارت اولیای خدا مانند پیامبر و ائمه نائل شد از جانب او نیز زیارت کند. همچنین در قیامت اگر حق شفاعتی نصیب او گردید، از وی شفاعت نماید.

قبلش چند تا نکته تستی رو یادآور میشوم:

1- عقد اخوت بین زنان

اخوت در لغت عرب معادل مفهوم برادری نیست، بلکه معنایی گسترده تر دارد، که خواهری را نیز شامل می شود اهل لغت می گویند ((اخ یعنی کسی که در یک صلب یا یک رحم با تو مشترک است)) بنابراین اخوت، خواهر را نیز شامل می شود به همین دلیل معادل عربی خواهر، یعنی اخت، مؤنث اخ به حساب می آید از این رو تمام دستوراتی که درباره اخوت مؤمنان وارد شده به طور یکسان شامل زنان و مردان می شود.
حضرت رسول مکرم اسلام نیز به هنگام ایجاد اخوت بین مؤمنان در مدینه، دخترش فاطمه زهرا سلام الله علیها را با همسرش ام سلمه خواهر کرد.
الغدیر, ج 3, ص 113. به نقل از سایت حوزه

2-حریم شرعی این عقد

عقد اخوت یک تعهد اخلاقی است که تعهد و التزام به آن نیز اخلاقی است؛
بنابراین اگر دو طرف توافق کنند می تواند لغو شود و صیغه خاصی برای لغو آن نیست.
در عقد اخوت هیچ اثر فقهی مانند ارث و محرمیت ... ایجاد نمیگردد.
لازم است صیغه اخوت خوانده شود اما این‌که حتماً به عربی یا صیغ? خاصی خوانده شود هیچ خاصی تصریحی بر آن وارد نشده است.
البته مقام معظم رهبری می‌فرمایند:
به هر روشی می‌توان آن را اجرا کرد گرچه رعایت صیغه مخصوص و مأثور بهتر است.
صیغه عقد اخوت، میان نامحرم جایز نیست.

چطور عقد اخوت ببندیم

اگر با همه توصیفات راضی شده‌اید که بروید و این سنت را به جا بیاورید، عجله کنید.
روز عید غدیر، ترگل و ورگل راه بیفتید... اما نروید سر کوچه و اولین کسی که به چشمتان خورد، دستش را بگیرید، بیاورید خانه که من می‌خواهم تو برادرم باشی! نه‌خیر.

فکر کنید و رفقایی را که می‌شناسید و دوست خوب‌تان به حساب می‌آیند را خبر کنید. یک عید دیدنی درست و حسابی با هم داشته باشید و
به این شکل عهد اخوت را با هم ببندید:

دست راست خود را روی دست راست دوستتان بگذارید و بگویید:


وأخَیْتُکَ فی الله و صافَیْتُکَ فی الله و صافَحْتُکَ فی الله و عاهَدْتُ الله و ملائکتَهُ و کُتُبَهُ و رُسُلَهُ و أنبیائَهُ و الائمه المعصومین علیهم السلام علی أنّی إن کُنْتُ مِن أهلِ الجنه و الشَّفاعه و اُذِنَ لی بأنْ أدخُلَ الجنه لا أدخُلَها إلا و أنت معی.


ترجمه فارسی‌اش این است: با تو برادر شدم در راه خدا و صاف کردم دلم را با تو در راه خدا و دست دادم با تو در راه خدا و در حضور خدا و ملائکه و کتاب‌های آسمانی و رسولانش و انبیاء و ائمة معصومین علیهم السلام با تو عهد می‌بندم که اگر از اهل بهشت و شفاعت بودم و به من اذن داده شد که داخل بهشت شوم، داخل آن نمی‌شوم مگر با تو.


بعد طرف مقابل بگوید: قبلت، یعنی قبول کردم.

بعد کسی که صیغه را خوانده، بگوید: أسْقَطْتُ عَنْکَ جَمیعَ حُقوقَ الاِ خوَه ما خَلا الشَّفاعه و الدُعاء و الزیاره.
یعنی همة حقوق برادری را از تو ساقط کردم جز شفاعت، دعا و زیارت (همان دید و بازدید).

شفاعت که ان‌شاءالله قسمت‌تان شود آن دنیا!
ولی یادتان نرود که این حق دعا و زیارت را بعد از این عقد به جا بیاورید. یادتان نرود!



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 آبان 23 :: 11:31 عصر ::  نویسنده : میلاد

اصلا کی گفته ورزش سیاسی نیست و نباید سیاسی باشه؟

وقتی آدم‌ها و کشورهایی هستند که با سه رنگ پرچم ما مشکل دارند؛ با نمادهای پرچم ما مشکل دارند، با «الله‌اکبر»‌های روی پرچم و با اون «الله» وسط پرچم ما مشکل دارند و چشم دیدن پرچم سه رنگ ما رو با نماد‌های جمهوری اسلامی ندارند؛ وقتی گوشی برای شنیدن سرود ملی ما و اسم «امام و انقلاب و شهید و جمهوری اسلامی» ندارند؛ وقتی علی‌رغم همه این کینه‌ها، پرچم جمهوری اسلامی بالا می‌ره و سرود جمهوری اسلامی با یک دنیا شعار و شعور و محتوا پخش می‌شه؛ یعنی اینکه ورزش، سیاسی هست.

الان بهانه‌‌ها و ایرادهای بنی‌اسرائیلی دوباره شروع میشه و به خاطر این حرف، ما رو با کره‌شمالی و شوروی مقایسه می‌کنند! مشکلی نیست. سی ساله که دارید مقایسه می‌کنید. همین الان هم کار شما شده شبیه‌سازی‌های کودکانه! ولی فرق ما با کمونیست‌ها در راه و مرام ماست و در اعتقاد قلبی ورزشکاران ما که خودشان را مدیون شهدای انقلاب و دفاع مقدس می‌دانند…

پس زنده باد ورزش و ورزشکاری که این پرچم سه رنگ و قشنگ رو در برابر چشم‌های پرکینه بالا می‌بره و سرود جمهوری اسلامی رو درست در کشوری پخش می‌کنه که با نام امام و شهید و جمهوری اسلامی مخالفه!




موضوع مطلب : فرصت اندیشه
یکشنبه 90 آبان 22 :: 12:0 صبح ::  نویسنده : مهدی

 

منشور سخنان مقام معظم رهبری در مورد تهاجم فرهنگی؛

 دشمن بیرونی با تهاجم فرهنگی، دشمن درونی را فعال می‏کند

* آن‏چه ما آن را تهاجم فرهنگى دشمن مى‌نامیم و پیوسته مردم هوشیار خود و بیش از همه جوانان را به مجاهدت در برابر آن فرا می‏خوانیم، همانا کوشش همه جانبه‌ى دشمنان ما با استفاده از همه‌ى ابزارهاى تبلیغى و خبرى و سیاسى و امنیتى براى برانگیختن همین دشمن درونى است.[1]

 
* یکى از مسایلى که دشمن به‌طور جدى در کشور تبلیغ مى‌کند، مسأله‌ى اباحی‏گرى است. اباحی‏گرى اعتقادى و عملى، یعنى پایبندی‏ها و تقیدات و تکیه‌گاه‏هایى که یک انسان را در حرکت خود به سمت هدف مشخصى عازم و مصمم مى‌کند، از او گرفتن و او را سرگردان و لنگ کردن. این را باید جدى بگیرید.
 
* یکى از سیاست‏هاى دشمنان اسلام این است که ایمان مردم را بگیرند و اعتقاد آنها به انقلاب را سلب کنند. چند سالى است که این را در تبلیغاتشان شروع کرده‌اند.
 
* بنده از همان اوایلى که این تبلیغات در رفتارهاى دشمنان کشور، اجرایى و عملیاتى شده بود - حدود ده، یازده سال پیش - متوجه‏ی این نکته شدم و به همه، بخصوص به مسؤولان فرهنگى هشدار دادم و گفتم این‏ها مى‌خواهند اصل اعتبار انقلاب را زیر سؤال ببرند؛ انقلابى که یکى از افتخارات تاریخ بشرى در زمان ماست؛ انقلابى که یک ملت با دست خالى و به برکت ایمان، آن هم در مقابل یک دژ على‌الظاهر تسخیرناپذیر استکبار در این منطقه آن را بر پا کرد و موفق شد؛ انقلابى به نام خدا؛ انقلابى در راه ارزش‏هاى اسلامى؛ انقلابى که ملت‏هاى مسلمان را به اسلامشان امیدوار و به هویت اسلامیشان دلگرم کرد؛ انقلابى که در همه‌ى نقاط جهان ملت‏ها را خودباورى بخشید و آن‏ها احساس کردند که یک ملت مى‌تواند بر بزرگ‏ترین موانع پیروز شود و فایق آید.
 
* دشمنان مى‌خواستند پیام آزادى، معنویت، ارزش و فضیلت و کرامت انسانى‌اى را که در این انقلاب بود، ندیده بگیرند. این کارى بود که به صورت برنامه‌ریزى شده و با انواع و اقسام طرق تبلیغاتى، آن را دنبال کردند.
 
* البته متأسفانه یک عده غافل، به صورت پادو در داخل هم همان‏ها را تبلیغ کردند و هنوز هم مى‌کنند. این براى آن است که پشتوانه‌ى فکرى - که در واقع تکیه‌گاه اراده و عزم راسخ مردم است از آنها گرفته شود و مردم احساس کنند پشتشان خالى است. مگر بدون ایمان و اعتقاد و بدون باور به راهى که انسان در آن قدم گذاشته، مى‌شود آن راه را ادامه داد؟
 
* همه باید مسایل فرهنگى را جدى بگیرند. مظهر این تهاجم، همان اباحیگرى است که از راه خدشه در اعتقادات، تشویق جریانهاى خلاف اخلاق در جامعه و تشویق و ترویج انواع و اقسام فسادها ایجاد مى‌شود. اینها چیزهایى است که همه‌ى مسؤولان کشور باید به آن بسیار توجه کنند و فقط مخصوص مسؤولان فرهنگى نیست.[2]
 
* امروز ملت ایران به آن رتبه‌اى از اقتدار رسیده که خطرپذیرى دشمنان خود را بسیار بالا برده، جرأت نمی کنند به این ملت تهاجم نظامى کنند؛ میدانند سرکوب خواهند شد؛ میدانند که این ملت مقاوم است. بنابراین خطر تهاجم نظامى بسیار پایین است؛ اما تهاجم فقط تهاجم نظامى نیست.
 
* دشمن به آن نقاطى متوجه میشود که پشتوانه‌ى استقامت ملى ماست. دشمن وحدت ملى و ایمان عمیق دینى را هدف قرار میدهد. دشمن روحیه‌ى صبر و استقامت مردان و زنان ما را هدف قرار میدهد؛ این تهاجم از تهاجم نظامى خطرناکتر است.
 
* در تهاجم نظامى شما طرفتان را میشناسید، دشمنتان را مى‌بینید؛ اما در تهاجم معنوى، تهاجم فرهنگى، تهاجم نرم، شما دشمن را در مقابل چشمتان نمى‌بینید. هوشیارى لازم است.
 
* نگذارید دشمن مثل موریانه‌اى به جان پایه‌هاى فکرى و اعتقادى و ایمانى مردم بیفتد و آنها را دچار رخنه کند؛ این مهم است. همه وظیفه داریم مرزهاى ایمانى و مرزهاى روحى خودمان را حفظ کنیم.[3]
 
 
 
[1]پیام به حجاج بیت‌الله الحرام 28/12/1377
 
[2]بیانات پس از مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهورى آقاى سید محمد خاتمى 11/05/1380
 
[3]بیانات در دیدار خانواده‌هاى شهدا و ایثارگران کردستان 22/02/1388
 
 
 
 
هیئت عاشقان ثارالله علوم پزشکی تبریز



موضوع مطلب : تهاجم فرهنگی

 

السلام علیکْ یا دریا که دلم بی قرار و توفانی است

اِنّ فی خلق تو خدا هم مست، روحْ حیران، فرشته‌ها هم مست

اِنّ فی خلق تو زمین مبهوت، زیر یک آسمان پریشانی است

«لا اله»َم ! کجای «الا» یی؟ روح دریا ! کجای دریایی؟

مثل آبی به چشم ماهی‌ها، ای «هوالظاهر»ی که پیدا نیست

«یا سریع الرضا»ی لبخندت، عاشقان را کشیده در بندت

«یا ولیَّ الذینَ» یک دنیا که در اسم تو غرق حیرانی است

«و اذا الشّمسْ» پیش تو تاریک، «واذا البحرْ» از تو در جوشش

واذا القلبِ من که می‌پرسند: به کدامین گناه قربانی است؟

من که از «اِنّما ولی» مستم، در هوای «هوالعلی...» مستم

از «شراباً طَهورِ» چشمانت، شب میخانه‌ام چراغانی است

«اشهد انَّ» هر چه دارم تو، «وقِنا من عذابِ نار»َم تو

آه، «یا ایها العزیز»َم آه، توشه‌ام این غزل که ‌می‌خوانی است

«لیْتَ شِعری» که شعر من آیا می‌رسد تا به ساحلت؟ دریا !

- ناله‌های کبوتری زخمی که در این بند تیره زندانی است

 




موضوع مطلب :
شنبه 90 آبان 21 :: 4:52 عصر ::  نویسنده : میلاد




موضوع مطلب :
جمعه 90 آبان 20 :: 10:0 عصر ::  نویسنده : مهدی

 

منشور سخنان مقام معظم رهبری در مورد تهاجم فرهنگی؛
  
مقام معظم رهبری: «در تهاجم فرهنگى، ملتى را که تحت تهاجم قرار گرفته است، باید به بیمارى که افتاده و خودش کارى نمى‌تواند بکند، تشبیه کنیم. آن وقت دشمن، آمپولى به او تزریق مى‌کند و معلوم است آمپولى که دشمن تزریق کند، چیست! این، فرق دارد با آن درمانى که خود شما بروید و آن را با میل انتخاب کنید. این، تهاجم فرهنگى است.»
 
هیئت عاشقان ثارلله علوم پزشکی تبریز




موضوع مطلب : تهاجم فرهنگی


 تمرکز آمریکا بر نیروی قدس سپاه و شخص سردار قاسم سلیمانی یکباره علنی شده، ولی مطلقا یکباره بوجود نیامده است. بیش از یک دهه است که آمریکایی ها از نیروی قدس می ترسند و این ترس خود را به روش های مختلف ابراز کرده اند. بویژه از زمانی که آمریکا پس از سال 2001 قدم به منطقه گذاشت و دو کشور عراق و افغانستان را اشغال کرد، مزه رویارویی با نیروی قدس را به عمیق ترین و واقعی ترین شکل ممکن چشیده است. شاید حدود یک دهه طول کشید تا آمریکا حریف اصلی خود در منطقه را شناخت. درک آمریکا از آنچه قدرت منطقه ای ایران خوانده می شود، عمدتا -اگر نگوییم در همه موارد- مبتنی بر تجربه رویارویی با نیروی قدس است. بدون شک، روزی که حدود یک دهه پیش، آمریکایی ها تصمیم به آغاز حضور نظامی گسترده در منطقه گرفتند به هیچ وجه نمی توانستند تصور کنند که با چه نیرویی مواجه خواهند شد و هماورد اصلی آنها کیست. آمریکایی ها منطقه خاورمیانه را فضایی گشوده و خالی از رقیب می دیدند که بهتر است به جای کنترل از راه دور، مستقیما در آن حضور پیدا کرده و اداره اش کنند. حالا، بعد از ده سال، درک آمریکایی ها از محدودیت های عملیاتی، گفتمانی، اطلاعاتی و سیاسی شان در منطقه کاملا واقعی شده و تنها چاره ای که پیش روی خود می بینند این است که بار کنند و از منطقه بروند. شاید بسیاری ندانند، اما این حقیقتی بسیار مهم و گریزناپذیر است که نیروی قدس سپاه و شخص حاج قاسم سلیمانی، در خالی کردن باد نخوت ماشین جنگی آمریکا درون منطقه خاورمیانه یکی از برجسته ترین نقش ها را داشته است.
مشکل آمریکایی ها درباره نیروی قدس، نمونه ای کوچک از مشکلی است که آنها درباره کل انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن دارند. آمریکایی ها نمی توانند بفهمند نیروی قدس چیست، چگونه عمل می کند و چه اهدافی را برای خود مشخص کرده؛ همچنانکه هیچ وقت نتوانستند از ماهیت مکتبی که امام تاسیس کرد و حاج قاسم و یارانش در خلاصه ترین تعریف ممکن شاگردان ممتاز آن مکتبند، سر دربیاورند. به همین دلیل است که برای کسانی که حتی به اندازه ذره ای سپاه را می شناسند، مجموعه اقدامات آمریکا برای پیش بردن پروژه سپاه هراسی، چیزی بیشتر از دست و پا زدن های خنده دار به نظر نمی آید. به این موضوع بازخواهیم گشت.
برخلاف آنچه آمریکایی ها تصور می کنند نیروی قدس بسیار بیش از آنکه یک نیروی عملیاتی زبده باشد- که هست- یک تفکر است، تفکری که مرز نمی شناسد و کلیدواژه ها و گزاره هایی را با خود حمل می کند که مستقیما با بنیادی ترین ارزش ها و روش های تمدن غربی در تضاد و درگیری دائم است. آمریکایی ها برای آنکه بدانند چرا نیروی قدس توانمند است و چرا اینچنین در هماوردی با آنها موفق بوده، باید اندکی از تحلیل های جیمز باندی فاصله بگیرند و به ریشه های تفکری بیندیشند که قدس حامل آن است.


ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

چهارشنبه 90 آبان 18 :: 11:55 صبح ::  نویسنده : میلاد

 مقام معظم رهبری در سال های متمادی و در بیانات مختلف به این نکته اشاره کرده اند که :« اگر دست مفسدان و سوءاستفاده‌کنندگان از امکانات حکومتى، قطع نشود، و اگر امتیازطلبان و زیاده‌خواهان پرمدّعا و انحصارجو، طرد نشوند، سرمایه‌گذار و تولید کننده و اشتغال‌طلب، همه احساس ناامنى و نومیدى خواهند کرد و کسانى از آنان به استفاده از راه‏هاى نامشروع و غیرقانونى تشویق خواهند شد.» (فرمان هشت ماده‌‌اى به سران قوا 20/2/1380)

در پیگیری این مطالبه بار ها نیز فرموده اند که : «این نامه ما، مطالبه ما، مال سال 1380 است؛ تاریخش آن وقت است، اما همیشه تاریخِ روز دارد. امروز هم اگر واقعیت جامعه را بخواهید، همان مطالبه، همان حرف‏ها، امروز از طرف ما نسبت به مسئولین قواى سه گانه وجود دارد، که باید انجام دهند. این را دست کم نباید گرفت.» (بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان قضائى کشور 5/4/1387)

اما پس از آن همه بی توجهی ها و بی تدبیری ها این فساد بزرگ مالی اتفاق افتاد !! « چند سال قبل از این - نمی‏دانم حالا ده سال است یا بیشتر است - من توصیه‌هاى مؤکدى را راجع به مقابله با فساد اقتصادى به مسئولین کشور کردم؛ استقبال هم کردند؛ اما خب، اگر عمل می‏کردند، دیگر این فساد بانکى اخیر - که حالا همه روزنامه‌ها و همه دستگاه‌ها و همه ذهن‏ها را پر کرده - پیش نمى‌آمد. وقتى عمل نمی‏کنیم، دچار این حوادث می‏شویم. اگر با فساد مبارزه بشود، دیگر این چند هزار میلیارد - یا هرچه - سوءاستفاده‌اى که افرادى بیایند بکنند، پیش نمى‌آید. وقتى عمل نمی‏کنیم، خب، پیش مى‌آید؛ ذهن مردم را مشغول می‏کند، دل مردم را مشغول می‏کند، دل آدم‏ها را می‏شکند. (بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران حج‌ 11/7/1390) 

«من توصیه‌هاى مؤکدى  راجع به مقابله با فساد اقتصادى به مسؤلین کشور کردم؛ استقبال هم کردند؛ اما خب، اگر عمل می‏کردند، دیگر این فساد بانکى اخیر - که حالا همه روزنامه‌ها و همه دستگاه‌ها و همه ذهن‏ها را پر کرده - پیش نمى‌آمد. وقتى عمل نمی‏کنیم، دچار این حوادث می‏شویم».

اگر به آن توصیه های موکد عمل میشد ...




موضوع مطلب : فرصت اندیشه
سه شنبه 90 آبان 17 :: 11:4 صبح ::  نویسنده : اشکان

امپریالیسم و نظام سرمایه داری:

واژه امپریالیسم ابتدا به توسعه طلبی های ناپلئون در دهه ی 1830 م نسبت داده شد و در اواخر سده 19 م، مخالفانی که در بریتانیا با توسعه طلبی و سیاست استعماری مخالف بودند، از این واژه استفاده می کردند  . از این واژه نیز همچون سایر واژه های سیاسی در طول تاریخ چندین برداشت و تعریف ارائه شده است. عده ای آن را از ریشه ایمپرو « امپراتوری » دانسته و آن را اینگونه تعریف کرده اند :« تحمیل قدرت یک دولت بر قلمرو سایر دولت ها با وسایل گوناگون جهت دستیابی به قدرت سیاسی و اقتصادی آن دولت ». دسته ای دیگر این تعریف را بیان کرده اند :« قدرتی که بیرون از حوزه خود به تصرف سرزمین سایر دولت ها پرداخته و مردم آن سرزمین را با احبار به فرمانبرداری از خود وادار کرده و از منابع اقتصادی آن کشور بهره مند می شوند.» البته این تعریف امروزه دیگر کاربردی ندارد.برداشت دیگر آن برداشت لنینی- کمونیستی است که آن را عالی ترین و آخرین مرحله نظام سرمایه داری و و جوهره آن را تسلط انحصارها و از بین رفتن رقابت آزاد توصیف می کند. اما اگر بخواهیم یک تعریف کلی و خلاصه وار از این واژه ارئه دهیم آن به این صورت است: واژه امپریالیسم عموماً بر استیلای سیاسی و استثمار اقتصادی اطلاق می شود. امپریالیسم به عنوان واژه منحصر به فرد برای مشخص کردن استیلای سیاسی به تاسیس امپراتوری نیز مرتبط دانسته می شود.« جان هافمن ».چون بحث ما در مورد سیستم اقتصادی و نظام سرمایه داری است بیشتر به این مورد پرداخته که البته بخش اقتصاد قسمت عمده امپریالیسم را تشکیل می دهد. 

 

مسئله امپریالیسم و نظام سرمایه داری بسیار پیچیده تر از آن است که بتوان در این چند سطر بیان نمود .اما می توان مثال های زیادی زد که هر کدام به نوعی بیان کننده خیانت این نظام و صاحبان آن نه تنها به ملت سایر کشور ها بلکه به مردم خودش نیز است. با ساختن فیلم های گوناگون که اکثر آن ها یا سعی در مشغول کردن فکر جوانان به مسائل عشقی و جنسی و ارائه دادن یک تصویر سطحی از آنان و اجازه ندادن به جوانان برای پیدا کردن راه با فکر آزاد خود « تا مبادا از حقوق اصلی خود آگاه شده و آنان را طلب کنند » یا نشان دادن یک دنیای خیالی و ایده آل از دنیای غرب « البته ایده آلی که آنان طی چندین سال به ذهن مردم وارد نموده و برای آنان تعیین و تعریف کرده اند» یا جهانی در معرض خطر بسیار بزرگ و داشتن یک ناجی قدرتمند و خیر خواه مثل آمریکا که همیشه راه حل و قهرمانی برای یک جنگ یا بیماری یا اجنبیان دارد سعی در نفوذ در زهن تماشاگران خود کرده اند . چگونه می توان در یک کشور شعار « عقل سالم در بدن سالم » رابه حقیقت رساند در صورتیکه بازیگری محبوب در فیلمی پرطرفدار سیگار می کشد؟ مثالی ساده و ابتدایی ای که سعی در تحت سیطره اقتصادی قرار دادن فکر کودکان و جوانان  تا از طریق آن فروش دخانیات را در جهان چندین برابر کنند.آیا می دانید در کشوری مثل آمریکا تعمیر یک کیف از خرید آن گرانتر است؟ آیا این نشان دهنده ی آن نیست که صاحبان سرمایه و اقتصاد های بزرگ با ارائه محصولات ارزان قیمت و فریب مردم، سعی در نابودسازی اقتصاد های کوچک و به بردگی گرفتن و کارگری کشاندن صاحبان آن در کارخانه های خود است! آیا استعمار و استثمار یک کشور به سالیان دراز و سوءاستفاده از منابع اقتصادی و کاری آن جا و دادن استقلال پس نابود سازی آن ملت و طزریق عقاید خود به آنان ؛ مثل آنکاری که سال ها پیش کشور های غربی مثل انگلستان یا فرانسه با کشورهای عرب همچون مصر، لبنان، سوریه و فلسطین کردند، نشان دهنده ی آن نیست که قدرتمندان با بازیچه قرار دادن سایر ملل به اهداف خود می رسند. تبلیغ کالای شیک و فریبنده و دادن امتیازات و تسهیلات فوق العاده به خریداران آن ،  دادن وام و نماندن راهی برای گیرنده ی آن جز کارکردن برای همان سیستم جهت برگرداندن وام و بدبخت و ناامن نشان دادن سایر کشورها به ملت خود تا شاکر اوضاع حال حاضر باشند و همه مطالبی که در بالا گفته شد بیانگر آن نیست که دنیا رو به افول گذاشته و  به زمان برده داری برگشته است اما نه برده داری جسم که برده داری روح، ذهن و فکر. در دور و زمانه ای که از طریقه ی دست در جیب کردن و لباس پوشیدن انسان تا اعتقاد او به غیب در فکر او گنجانده شده، چگونه می توان انتظار داشت از بردگی این سیستم رهایی یافت؟




موضوع مطلب : فرصت اندیشه
دوشنبه 90 آبان 16 :: 11:39 عصر ::  نویسنده : میلاد

در یک جلسه بودیم شبیه کرسی آزاد اندیشی !! با داد و هوار می گفتم که : اصلا مگه حجاب به دل نیست ؟؟ الاعمال باالنیات ، قلبت پاک باشه کافیه !! اگر قلبت پاک باشه، دیگه حجاب هم نداشته باشی، درسته. کی گفته دینداری رو ظاهر اشخاص مشخص می کنه ؟؟ و در حین صحبت چشم و ابروم رو به هم میدوختم و بیا و ببین که یکدفعه ...

یکی از بین جمع با طمانینه خاصی گفت : برادر عزیزم ، ظاهر مشخصه دینداری نیست ، بلکه ، سطح دینداری را ظواهر  ( کلام ، پوشش ، رفتار و نوع شنیدن و ... ) مشخص میکنند!! و نیز سطح دینداری ، تاثیر گذار بر ظواهر شخص است .!!




موضوع مطلب : فرصت داد و هوار
<   <<   6   7   8   9   10   >   
پیوندها
لوگو
هیئت عاشقان ثار الله علوم پزشکی تبریز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 8
  • بازدید دیروز: 15
  • کل بازدیدها: 170996